Hemglassbilen jagades genom halva stan…

                                                                                                                                                                         

Ja jag är lite rädd att det kommer stå så i morgondagens tidning.
Jag åkte ända till Lindeborg för att vi ville testa den nya centerglassen ifrån hemglass. Var på angiven hållplats redan tio minuter innan glassbilen skulle komma. Väntade och väntade, ingen glassbil kom. En kvart efter avtalad tid fortfarande ingen glassbil. Blev lite smått irriterad och tror att det var just detta som fick en att dra på lite extra i kurvorna när jag gav mig ut på jakt. Med min svåger i telefon så hade jag siktet inställt på att hitta denna samhällsfara. Till slut fick jag tag i chauförrens mobilnr och arg som ett bi ringde jag upp och frågade var i vasen han var? Och om han hade för avsikt att hjälpa en konsument i knipa.

Han erkände att han hade varit lite dålig på tidtabellen och jag hävdade att jag skulle få glassen till ett billigare pris. Jag började rabbla paragrafer och kundbemötande samtidigt som jag råkade köra lite snabbare en den hastighet som var tillåten. Men där framme såg jag ligisten som tänkte snuva mig på glass. En tvärnit och bränt gummi från den kraftiga inbromsningen slänger jag upp dörren och skall konfrontera glasskillen. Ut ur glassabilen hoppar en lite tanig nästan tonårings liknande pojke.

Va fan gör man jo man beställer glassen fint och stila sedan hoppar man in i bilen igen. När jag väl kommer hem så blev det fem minuters njutning och en väldigt god glass.


Centerglassen från hemglass får ett bra betyg fast man får jaga den.


Kommentarer
Postat av: Snusan

Både paj och glass?? Hrmmm!!

2008-08-26 @ 21:30:23
Postat av: frugan

tror faktiskt inte du betedde dig så tufft för så lät det inte när du kom hem!

2008-08-27 @ 07:20:05
Postat av: Petra

mmm men vist e den glassen god....

2008-08-27 @ 12:46:12
URL: http://inspirebypetra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0