En grymt bra affärsidé



Ja man har ju ibland kunnat läsa om amerikanske advokater som har försökt stämma Mc Donalds för sin barn riktade affärsidé. Ja jag menar att man säljer egentligen inte ett happy meal med mat, dryck och en leksak. Nä affärsidén är att om man köper en leksak så får man en hamburgare pommes och lite läsk vid sidan om. Eller jag tror i alla fall att det är så det uppfattas.

Men det jag skulle komma till är att under många år har dem lyckats lura till sig barnens uppmärksamhet. Vad är nästa steg ju kvinnan. Ja nu har dom vidare utvecklat sin affärsidé och om du köper ett meal och lägger till en plus meny på detta så får du ett snyggt coca cola glas. Eller är det så att om jag vill ha ett snyggt coca cola glas så behöver jag bar köpa en hamburgare stor pommes och en halv liter läsk ?


Sedan när man gör det ännu mer genomtänkt är när de byter färg på sina glas varje vecka, vilket gör att man måste handla minst en plus meny varje vecka under sex veckor för att få ihop sin samling.


Jag vet inte riktigt om det är någon större grej eller om någon annan har reflekterat över detta men under den tiden som jag satt på Mc Donalds och titta på vår ny införskaffade glas service så var det många glas som såldes, ja och en och annan hamburgare då också förstås.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0